Tuesday 12 February 2013

DOA


Doa Mohon Keringanan dan Kemudahan


Doa Mohon Dimudahkan Segala Urusan dan Hajat

Doa Mohon Keampunan dan Dijauhkan Dari Kejahatan

~Berhenti apabila cukup, memadai apabila sederhana~

Doa Taubat


Ku Mohon PadaMu

‎Allahumma ahyiina bil iimaan,
wa amitna bil iimaan,
wa adkhilnal jannata ma'al iimaan,
birohmatika yaa arhamarrohimiin

Ya Allah, hidupkanlah kami dalam iman,
matikanlah kami dalam iman
dan masukkanlah kami ke dalam SyurgaMu dengan iman,
dengan rahmatMu wahai Tuhan yang Maha Penyayang ~
Amin, Ya Rabbal 'Alamin.

Pendinding / Ayat Penggerak


Ayatul Mahabbah



Ku Mohon PadaMu...

"Ya Allah,
hidupkanlah hatiku dengan cintaMu
dan jadikanlah aku bagiMu seperti apa yang Engkau cintai.
Ya Allah,
jadikanlah aku mencintaiMu
dengan segenap cintaku dan seluruh usahaku
demi keredhaanMu."
Amin, Ya Rabbal 'Alamin.
                                 

PadaMu Ku Memohon, Ya Rabb

"Ya Allah,
aku memohon petunjuk daripadaMu dengan ilmuMu
dan aku memohon ketentuan daripadaMu dengan kekuasaanMu
dan aku memohon daripadaMu akan limpah kurniaanMu yang besar.
Sesungguhnya Engkau Maha Berkuasa sedangkan aku tidak berkuasa
dan Engkau Maha Mengetahui sedangkan aku tidak mengetahui
dan Engkaulah Yang Maha Mengetahu segala perkara yang ghaib.
Ya Allah,
seandainya Engkau mengetahui bahawasanya urusan ini (sebutkan..)
adalah baik bagiku pada agamaku, kehidupanku dan kesudahan urusanku
sama ada cepat atau lambat,
takdirkanlah ia bagiku dan permudahkanlah serta berkatlah bagiku padanya
dan seandainya Engkau mengetahui bahawa urusan ini (sebutkan..)
mendatangkan keburukan bagiku pada agamaku, kehidupanku dan kesudahan urusanku
sama ada cepat atau lambat,
maka jauhkanlah aku daripadanya
dan takdirkanlah kebaikan untukku dalam sebarang keadaan sekalipun
kemudian redhailah aku dengannya".
Amin, Ya Rabbal 'Alamin.


sumber:)/missnoraindahouse/

SEMOGA MAAFAAT:) ^_^




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...