Sunday 10 February 2013

sofwave nuraizzul islamik

Hari ini saya ingin berkongsi tentang satu perisian Freeware atau percuma yang dibangunkan menggunakan Acces. Kamus Jawi Acces ini sememangnya amat mudah digunakan. Ianya hanya mengambil masa kira-kira beberapa saat sahaja untuk menukar atau memaparkan hasil pencarian sesuatu perkataan . Kamus ini amat sesuai digunakan kepada sesiapa sahaja samada pelajar atau pengajar atau sesiapa sahaja asalkan beliau penggemar Tulisan Jawi. Perisian ini Dapat digunakan pada Office Acces 2010.
  • Paparan Awal 
 
  • Apabila di jalankan


  • Mencari Perkataan

  •  Hasil Pencarian
  
  • Selesai untuk tamatkan sesi
Sila download disini>>>KLIK<<<<
(Popup keluar anda pangkah aje)



Sofwave hadis PC anda - beberapa hadis untuk panduan hidup kita (B.I)HADIS SETUP FREE ---- sila klik di sini

Software setup font AL HAMI JAWI - sekiranya komputer anda tiada perisian untuk menulis jawi maka tersangatlah cantik anda menginstall perisian ini, ianya mudah digunakan, dibina atas tapak bahasa arab.
SETUP FONT ALHAMI JAWI V.20 FREE----sila klik disini

Software Azan Basic - Anda ingin mendengar azan setiap kali masuknya waktu solat?. Perisian ini membenarkan azan dan doa selepas solat setiap waktu. Mudah digunakan, kerana menu negara dan GMT boleh ditukar.
SETUP AZAN BASIC FREE----sila klik disini

Software Al Quran Digital - Software ini dalam bahasa Indonesia. Beserta Asbabul Nuzul dan Penjelasan kaitan antara ayat melalui nota kaki. membacanya hendaklah dengan Ilmu kerana Bahasa Indonesia dan B. Melayu ada sedikit kelainan.
SETUP AlQURAN DIGITAL 21 FREE----sila klik disini
Software setup Al Quran Free
SETUP AL-QURAN EXE ---- sila klik disini
Kalau anda seorang guru, pengajar atau pelajar atau sesiapa sahaja anda dan selalu menaip ayat-ayat Al Quran menggunakan Word. Maka adalah baik anda menggunakan Program ini. Ianya dapat memasukkan terus ayat-ayat Al Quran berserta terjemahan dalam Bahasa Melayu samada Unicode atau terus ke dalam Word. Ianya mudah digunakan. Berfungsi dalam berbagai versi office 2003 dan 2007 (ads In)
SETUP AL QURAN WORD MALAY---- sila klik disini
Kamus mufid 1.0
Perisian ini merupakan kamus dalam dua bahasa iaitu Arab-Indonesia / Indonesia-Arab. Perisian ini hanya dapat diaplikasi didalam xp ke bawah sahaja. Sofware ini telah dicuba dalam Windows Vista tetapi ianya tidak dapat berfungsi.
SETUP KAMUS MUFID 1.0----sila klik disini

Hadis Web 3.0 
Perisian ini adalah percuma. Namun anda diminta mematuhi perjanjian antara anda dengannya. Didalam perisian ini ada Al-Qur'an dan Terjemahannya,Pendahuluan, yakni pembahasan awal mengenai ilmu hadits,Ringkasan Shahih Bukhari, Kumpulan Hadits dari Shahih Muslim, Ringkasan Syarah Arba’in An-Nawawi,Kitab Hadits Bulughul Maram Min Adillatil Ahkam, 1100 Hadits Terpilih,Sejarah Singkat Beberapa Ahli Hadits dan Artikel-Artikel Tentang Hadits. Ianya didalam bahasa Indonesia.
SETUP HADIS WEB 3.0 EXE HTML ---- sila klik disini

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...