Sunday 28 April 2013

iStiqArah CinTaku


 
                           
#




alwayz listen to your hearT~ ^^


aku mula jatuh kasih pada mu.. dan aku harap ianya tidak lebih dr aku kasih fmly..

mgkin kita tidak kenal lg.. kan? andai kita ada kenal.. itu kelebihan pd kita.. mgkin dulu sy pernah luah.. tp kini sy simpan.. mgkin dulu kita pernah bersama.. tp kini kita elakkan.. mgkin dulu kita dekat.. kini kita jauhkan.. hari ini.. cinta itu hanya pd jarak dekat.. dan itu ternyata tidak berandaskan islam.. biarlah jauh.. semoga Allah pelihara kita.. selagi kita melabuhkan cinta pada Allah.. nescaya Allah pelihara cinta kita.. apalah saja cinta kita dibandingkan cinta fmly< rasul < Allah..
perlukah kita ego bhawa cinta kita hebat? perlukah kita buktikan cinta kita masing2? sehingga perlu menyatakan lautan api rela ku renang?
logik akal pon tidak dapat menerima.. nescaya itu palsu.. kini kita cuma perlu menyerahkan cinta kita pada Allah.. dan itu kehendakku.. mgkin kita tidak lah sehebat mereka yang penuh ilmu agama di dada.. tp cukuplah kita seorang hamba Allah yang sentiasa mencari2 petunjuk dan keredhaan Allah.. tidaklah berat putusnya kasih sesama makluk dibandingkan putusnya kasih Allah.. hanya perlu kita yakin.. Qada dan Qadar kita itu Allah tentukan.. Andai kau tertulis d lauh mahfuz ku.. bakal penyejuk nurani ku.. nescaya iya berlaku.. terima segala ketentuan Illahi.. kenapa perlu kita memaksa dalam berdoa? sedangkan kata2 itu doa walaupun kita hanya bermain kata.. kita hnya perlu bersungguh2.. dan ianya harus bg Allah memakbulkan dan tidak memakbulkan.. saya hanya mahu awak jadi yang halal buat saya.. dan jlan tuk ke arah itu jgn lah d sisipkan kmaksiatan.. tidak molek di pandangan Allah.. Allah telah aturkan islam tuk kita.. dan islam telah aturkan kita 1 jalan lurus yang perlu kita jalani demi keredhaan Allah.. potongan ayat AlQuran.. "Agama yang diredhai di sisi Allah hanya Islam"
ikut lah ajaran islam.. dalam islam tidak ada istilah couple/berpacaran sebelum nikah.. hanya ada taaruf..
awak tunggulah ketentuan Allah.. hari itu pasti ada.. tidak d dunia pasti d akhirat.. siapa saja awak.. Allahualam

awak < fmly < rasul < Allah..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...